۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

راز تنهایی بشر (نامه های بلوغ ۳)

دل آدمی بزرگتر از این زندگی است و این، راز تنهایی اوست. او چیزی بیشتر از تنوع و عصیان را می‌خواهد. او محتاج تحرک است و حرکت با محدودیت سازگار نیست، که محدودیت‌ها عامل محرومیت و تنهایی ماست. 

 

نامه های بلوغ

علی صفایی حائری

عین صاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

وظیفه ولی فقیه در عصر غیبت (نامه های بلوغ 2)

در هنگام غیبت، اگر مردم حکومت ولی فقیه را پذیرفتند بر اوست که تلقی انسان ها را عوض کند و هدف حکومت و جایگاه انسان در جهان را مطرح سازد تا خیال نکنند که جامعه انسانی یک دامپروری بزرگ است و به نان و مسکن دلخوش نشوند و در انتظار معصوم، به روحیه و فکر و برنامه و عمل خویش سامان دهند و در دشمن نفوذ کنند. 

 

نامه های بلوغ

مرحوم علی صفایی حائری

عین صاد

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

کمک دین به علم یا برعکس (نامه های بلوغ 1)

یکی از اشکال التقاط این است که بخواهی با فلسفه و عرفان و علم، به مذهب کمک کنی، در حالی که مذهب آمده تا کسری این ها را تامین کند و به مغز و قلب و تجربه انسان، فضا و زاویه ای بدهد که بتواند هستی را آن گونه که هست، دریابد.

 

نامه های بلوغ

مرحوم علی صفایی حائری

عین صاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

زهر مار و «ولم تایم»

من از این قرتی قربیلک بازیها بلد نیستم عزیز! هفت پشت من هم بلد نبوده. قبول کن این غربتی گری ها را در آورده اند امثال ما را تلکه کنند. یک مشت جوانک عاشق را...

عوض این خنزرپنزرهای فرنگی و خزعبلات فانتزی، پولش را می رویم سیدالکریم، کباب - ریحان. این صنف ادا اطوارها را بگذار برای لیمونادخورهای بالانشین. این ها برای بچه های «شاپور» به پایین، نه تنها یک جور زیاده خوری حساب می آید، کسر شأن هم هست. 

بناءً علی هذا، قلوهکن بکن از ذهنت این تخیلات کلنگی را، غیر مودبانه اش را بخواهی، می شود: زهر مار و «ولم تایم».

 

گچ پژ

محسن رضوانی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

فیسبوک و مستراح مسجد شاه و دیگر هیچ

باور کن آن فیسبوکی که دوست داری درش اسم نویسی کنی، از روی همین مستراح مسجد شاه ساخته اند. یک عده که مبتلا لینت قلمی اند نشسته اند دور هم، یا مطلب می نویسند یا به هم حاشیه می زنند. به یک هم که ابراز علاقه می کنند شست نشانش می دهند که یعنی «لایک». طابق النعل با گرافیک دیواری نمره های مبال. 

 

تحشیه از صاحب وبلاگ: البته بنده فکر می کنم بهتر بود توییتر را مثال می ذردند که لینت بیشتری دارد.

 

گچ پژ

محسن رضوانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

ازدیاد جمعیت را جدی نگیر

اینکه شما اسم نورچشمی ات را می گذاری «بیش فعال» و ما در گویش خودمان می گوییم «تخم جن»، خیلی مهم نیست. مهم این است که شماد عجالتا توصیه های رادیو را برای ازدیاد جمعیت جدی نگیر. آن را برای شما نگفته اند. شما محض باقیات الصالحات، یک آبسردکن وقف مسجد محل کنی، ثواب خودت را کرده ای. و السلام علی من اتبع الهدی

 

گچ پژ

محسن رضوانی

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

آدمها و پوستها یا فال پوست میوه

اساسا بعضی آدمها پوست موز صفتند. مترصد زمین زدن خلق الله. قسمی از آدمها پوست خیار صفتند. درکنارشان جوان می مانی یا دست کم خیال می کنی جوان تر شده ای. 

یک عده پوست پرتقال صفتند. تاکردن و معاشرت با آنها قلق دارد. علی ما یبدو - تلخند؛ لکن بالقوه ظرفیت مربا شدن دارند. ایضا حضور چشمگیر در نثار زرشک پلو. 

عده ای دیگر پوست گردو صفتند. پوست گردوی تزه صفت. جوری ساهت می کنند که تا مدتها اثرش بماند. 

بخشی دیگر اما، شفاف و زلالند. لکن بعضا همزمان شکننده و ظریف هم هستند این جماعت پوست سیر و پیازصفتند. 

گروهی موسومند به آدمهای پوست پسته صفت. متصل نیششان تا بناگوش باز است. جماعتی پوست تخمه صفتند. باید جوری از آن ها انتفاع ببری که کمترین تماسی بهشان پیدا نکنی و الا شورش را در می آورند. تعامل با شماری آدمها ترفند و تکنین می طلبد. این ها پوست آناناس صفتند. 

 

گچ پژ

محسن رضوانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی