۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

پدر طالقانی

مجاهدین دنبال راه کار اساسی برای حل مشکل نیودند، فحشهایی هم به طالقانی، ربانی و منتظریو ... می دادند، می گفتند: اینها خر شده اند، اینها ضد انقلاب هستند، درباره طالقانی موضع تندتری می گرفتند، می گفتند: خیانت طالقانی از منتظری و ربانی بیشتر است. چون منتظری و ربانی اصلا شعور سیاسی ندارند، چیزی نمی فهمند. آنها دشمن ما هستند. اما طالقانی چه! او که ادعا می کند با ماست و طرفدار ماست و خودش را سیاستمدار می داند چرا حاضر شده فتوا را امضا کند؟ اوچون آگاهانه این فتوا را امضا کرده، پس گناهش بیش از دیگران است. 

 

 

خاطرات عزت شاهی 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

رجوی و ساواک

ساواک در اوین واقعا فعال بود. در هر شب و روز یکی-دو نفر از بچه ها را برای سوال و جواب می بردند، بعضی حرف می زدند و از داخل بند خبر می دادند. مسعود رجوی از جمله کسانی بود که او را خیلی می بردند، تحلیل و جزوه و کتاب در اختیارش می گذاشتند تا بخواند. او حتی جزوه تغییر مواضع ایدئولوژیک مرتدین را در همان جا خوانده بود. منتهی هر وقت بر می گشت نمی گفت که در بازجویی بوده است. می گفت من بهداری بودم و چند تا قرص هم نشان می داد و می گفت: سر درد دارم! فقط سران سازمان از کارهای او باخبر می شدند و بچه های پایین اطلاعی نمی یافتند. 

 

خاطرات عزت شاهی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی

حجاب اجباری

چند روز پیش سخنرانی شخصی به نام حجه الاسلام دشتی را می شنیدم. عنوان سخنرانی در مورد فضائل حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بود. در بین سخنرانی ایشان مدعی می شوند که رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام در زمان حکومتشان حجاب را اجباری نکرده بودند و از این طریق به قانون حجاب می تازند.

در جواب ایشان باید گفت:

  1. اینکه در زمان حکومت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام حجاب اجباری نبوده است می تواند به این دلیل باشد که اصلا بی حجابی وجود نداشته است. زیرا یا به دلیل واجب بودن حجاب و تقید مردم به احکام شرعی و یا به دلیل مسائل فرهنگی همگی حجاب داشته اند. به همین دلیل ضرورتی برای وضع قانون حجاب وجود نداشته است.
  2. در زمان حکومت رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام قانونی جدای از قانون شرع وجود نداشت. به عبارت دیگر همه قوانین، همان چیزی بود که در احکام آمده است و چیزی به عنوان قانون مدنی یا دستورات حکومت وجود نداشت. به همین دلیل برای گناهان دیگر نیز قانونی جدا از احکام شرعی وجود ندارد.  
  3. هر گناهی که حد نداشته باشد حتما تعزیر دارد. طبق احکام شرعی تعذیر به اختیار قاضی بوده و میزان آن باید از حد شرعی کمتر باشد. بنابراین نمی توان مدعی شد به دلیل اینکه مجازاتی برای بی حجابی در احکام شرعی وجود ندارد پس نباید قانونی برای الزام به حجاب وجود داشته باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا نصرالهی